Počet zobrazení stránky

pátek 29. července 2011

Rekonstrukce zničené lokomotivy firmy Kraus Fandor

Získal jsem tuto lokomotivu od firmy Kraus Fandor.

Lokomotiva byla ve stavu na hranici možné záchrany.

Po celém povrchu silně zrezivělá.

Pohon byl nejen nefunkční, ale s nápravami se nedalo ani pootočit.

Plechové díly značně zdeformované a místy potrhané, zvláště rám.

Spojovcí jazýčky ulámané, nebo se ulomily při rozebrání.

Všechna kola se viklala a středy měla zdeformované.

Každý díl jsem důkladně očistil od rzi, a většinu jich bylo nutno opakovaně tmelit.

Ulámané jazýčky jsem vyrobil nové a doletoval.

Všechny díly jsem nastříkal černou barvou a  naznačil umístění předem zdokumentovaných proužků.

Největší oříšek byl, jak zhotovit všechny tenké proužky, které byly na orig. vytvořeny potiskem.

U motoru jsem musel vyměnit pernamentní magnety.
Tato lokomotiva byla nepojízdná a zcela zrezivělá. Po očištění, opravě plechových dílů, novém nástřiku a obnově červených a žlutých proužků, přišel na řadu pohon. Původní pernamentní magnet (je to méně obvyklá verze na stejnosměrný proud) ztratil veškerý magnetizmus a nepodařilo se mi ho žádným způsobem zmagnetizovat. Musel jsem ho bohužel nahradit novými pernamentními magnety. Nakonec jsem vyrobil a ponikloval nové ojnice a pístní tyče. Madla na kotli a čelníku byla natolik zrezivělá, že je nebylo možno zachránit a zhotovil jsem tedy nová. Nyní již lokomotiva hladce jezdí a podařilo se mi sehnat i poškozený tendr.

Žádné komentáře:

Okomentovat