 |
| Získal jsem tuto lokomotivu od firmy Kraus Fandor. |
 |
| Lokomotiva byla ve stavu na hranici možné záchrany. |
 |
| Po celém povrchu silně zrezivělá. |
 |
| Pohon byl nejen nefunkční, ale s nápravami se nedalo ani pootočit. |
 |
| Plechové díly značně zdeformované a místy potrhané, zvláště rám. |
 |
| Spojovcí jazýčky ulámané, nebo se ulomily při rozebrání. |
 |
| Všechna kola se viklala a středy měla zdeformované. |
 |
| Každý díl jsem důkladně očistil od rzi, a většinu jich bylo nutno opakovaně tmelit. |
 |
| Ulámané jazýčky jsem vyrobil nové a doletoval. |
 |
| Všechny díly jsem nastříkal černou barvou a naznačil umístění předem zdokumentovaných proužků. |
 |
| Největší oříšek byl, jak zhotovit všechny tenké proužky, které byly na orig. vytvořeny potiskem. |
 |
| U motoru jsem musel vyměnit pernamentní magnety. |
Tato lokomotiva byla nepojízdná a zcela zrezivělá. Po očištění, opravě plechových dílů, novém nástřiku a obnově červených a žlutých proužků, přišel na řadu pohon. Původní pernamentní magnet (je to méně obvyklá verze na stejnosměrný proud) ztratil veškerý magnetizmus a nepodařilo se mi ho žádným způsobem zmagnetizovat. Musel jsem ho bohužel nahradit novými pernamentními magnety. Nakonec jsem vyrobil a ponikloval nové ojnice a pístní tyče. Madla na kotli a čelníku byla natolik zrezivělá, že je nebylo možno zachránit a zhotovil jsem tedy nová. Nyní již lokomotiva hladce jezdí a podařilo se mi sehnat i poškozený tendr.
Žádné komentáře:
Okomentovat