Počet zobrazení stránky

úterý 17. ledna 2012

Oprava lokomotivy firmy Husch z meziválečného období.

V tomto stavu jsem lokomotivu získal.

Dýmnice byla vykrojená a kdosi do ní vletoval světlomet z kapesní svítilny.

Obě ojnice a pístní tyče scházejí.

Většina částí byla hluboce zkorodovaná.

Mnoho plechů je zdeformovaných.

Každou součást jsem očistil od koroze. 
Nerovnosti jsem vytmelil.



Rekonstruoval jsem dýmnici.


Opravená lokomotiva, zatím s náhradním zeleným tendrem.


Rekonstruované lokomotivy.

Vydražil jsem lokomotivu od předválečné firmy Husch v tomto žalostném stavu. Karoserii jsem celou rozebral, očistil od koroze a ve všech prolisech podletoval ocelovým drátem, neboť skrz plech místy prosvítalo světlo. Po vytmelení a přebroušení bylo nutno vyrobit nový rám, neboť ten původní byl neopravitelně zrezivělý. Zvláštní oříšek byla oprava pohonu, se kterým se nedalo otočit ani rukou. Stator byl do hloubky vybroušený od rotoru, který byl vůči středové poloze vyosený. Myslím, že k této závadě došlo již ve výrobním závodě a lokomotiva nikdy pořádně nemohla jezdit. Bylo poměrně pracné ložiska v úchytech posunout. Původní čelní reflektor byl naštěstí uvnitř kotle za strašidelnou svítilnou, kterou někdo vletoval do dýmnice. Rozpáranou dýmnici jsem opravil a umístil do ní  nově poniklovaný světlomet. Rekonstrukce byla zakončena černým nástřikem doplněným červenými linkami, podle původního rozmístění.  

Žádné komentáře:

Okomentovat