Počet zobrazení stránky

úterý 10. prosince 2013

Bora Bora

Lokomotiva v původním, dosti neutěšeném stavu.



Poškozená lokomotiva Bora v porovnání s opravenou.

Na soupravě před opravou chyběla střecha, karoserie lokomotivy byla potlučená a letované spoje potrhané.

Železné části byly narušeny hloubkovou korozí.

Pohled na vymontované topeniště

Oba držáky, jeden upadlý a druhý ve špatné poloze bylo nutno znovu přiletovat.

Musel jsem vyklepat promáčklé části a karoserii celou znovu sletovat
Vyrobil jsem novou střechu a z mědi vypiloval střešní větráky.


Vypilované větráky jsem naletoval na novou střechu.

Oba světlomety se v karosérii volně viklaly. Bylo nutno promáčklé okolí světel vyrovnat a světla opět zaletovat.

Povrch lokomotivy bylo nutno opakovaně tmelit a brousit.

Stav tendru byl ještě horší, protože je vylisován z ocelového plechu, na rozdíl od lokomotivy, která je z mosazi. Tendr byl značně zasažen korozí.

Některá místa byla úplně prorezivělá.


Stav tendru byl natolik neutěšený, že jsem musel jednotlivé díly k sobě napevno sletovat

Následovalo tmelení a broušení.


Po prvním nástřiku základovkou se ukážou drobné vady a následuje poslední tmelení a broušení.

Ani stav rámu tendru nebyl dobrý.

Konečně je celá souprava v základovce.

V původním pohonu byla hliníková kola místy zoxidována tak, že okolky úplně chyběly. Sehnal jsem pohon z jiné Bory a z obou vybral nejzachovalejší díly. Z nich jsem sestavil nový funkční pohon.

Nastříkaná souprava.


Pohled na dokončenou lokomotivu.

Nyní několik fotografií, dvou lokomotiv Bora.










Zde si můžeme ještě jednou prohlédnout původní stav lokomotivy a konečný stav po opravě.

9 komentářů:

  1. Klobouk dolů, je to nádhera. Je nějaká kniha o repasi modelů, používaných technikách? nic se mi nepodařilo najít. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, o žádné publikaci, která by se zabývala repasemi modelů nevím, každý se s tím musí poprat sám.

      Vymazat
  2. Dobrý deň, nezostali Vám navyše veci k Bore, hlavne kolesá a motorček zháňam, ďakujem, Roman

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím,nemáte někdo něco na Boru...děkuji Libor

      Vymazat
  3. No, to je ten problém, když člověk není od fochu..., chce to holt hledat někoho, s kým se poradit, sbírat zkušenosti apod.
    Děkuji za odpověď a těším se na případně další Vaše nové repase.
    Zdravím.
    Miloš

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, mám doma tuto lokomotivu zdědil jsem ji po svém otci i s tendrem a třemi vagony a dalším příslušenstvím. Bohužel trafo, které převádí elektřinu do kolejí je ve velmi špatném stavu. Už ho někdo i opravoval, ale je nefunkční. Chtěl bych se zeptat na jakých hodnotách (proudy a napětí) vlak funguje? S tím předpokládám souvisí i rychlost, která byla měnitelná. Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím, asi nikdo nemá na prodej něco od Bory, děkuji.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, já již bohužel žádné díly na Boru nemám.

    OdpovědětVymazat